KHAI.MY
Aku nak bercerita sikit tentang satu siri Tv yang di siar kan dalam Astro Ria Jam 9.00pm ..tajuk nyer ''SUTUN'' .. Cerita ini aku dah tonton di TV RTM ... ia mengesahkan tentang seorang lelaki lembut ..sutun tu makna nyer sotong, pasal dlam cerita itu dia x boleh nak sebut sotong tu betul2 ..ok lar cerita dia menyentuh hati gak .. tinggal dalam suasana kg. bapa yang tegas cause bapa nyer itu seorang bekas askar .. oleh kerana mak nyer expected ingatkan anak itu lahir perempuan .. maka sebelum lahir dah siap kan beli baju2 perempuan . tetapi malang nyer bayi lelaki yang lahir . Jd nak x nak mak nyer pakai kan jugak anak nyer nie baju pompuan .. alasan nyer ''baju dah beli bang , nampak membazir pulak kalau x guna .. tapi sampai kebesar dia tetap ngan perangai dia lembut dan yang paling best barang 2 dia semua kaler pink ..

Kesimpulan lar bagi aku .. tentang cerita nie .. Setiap manusia di lahirkan sempurna x de cacat cela ..complete .. mungkin sifat dan perwatakan dan cara pergaulan dengan kawan 2 itu yang kita perlu ambil tahu dan didik dr awal lagi itu perlu .. bagi ibu bapa, psiko itu penting pada anak2 .. beri perhatian itu adalah harus . aku x bleh kata lebih - lebih pasal anak - anak ku kecil lagi .. tapi dengan adanye siri Tv ni tidak sebanyak beri aku byk pengajaran tentang kehidupan ini . Mungkin ibu bapa yang mempunyai anak2 yang lembut ini yang tahu penat jerih nyer mendidik anak2 yang sedemikian.
1 Response
  1. AnNe Says:

    Ada SUTUN 2 kan abg Khai?..bla ek date tayangan cite tu?..nk kena tgk..cite tu lawak..tp yg si pinky Boy tu cam sesuai je..tp kan btul la abg Khai..bknnye dorg nk jd cam tu pun..